Om Hvidebæk Skytteforening

IMG_4597Foreningen er hjemmehørende i den tidligere Hvidebæk Kommune, nu Kalundborg Kommune på Vestsjælland, og blev stiftet i 1864 under navnet Ubby Skytteforening. Senere skiftede navnet til Ubby/Jerslev Skytteforening, og endelig til Hvidebæk Skytteforening i forbindelse med kommunesammenlægningen. Desværre har vi ikke rigtig noget historisk materiale fra dengang. De protokoller foreningen i dag råder over starter først ca. 1970.

Foreningen består i dag af ca. 65 medlemmer. Bestyrelsen består af 7 personer med forskellige arbejdsopgaver. Af skydeanlæg råder vi over i alt 11 stk. 15 & 10 mtr. indendørsbaner i kælderen under Hvidebækhallen. Vores udendørs anlæg ligger i et meget naturskønt fredet område ved Madesø. Her råder vi over i alt 10 stk. 25 mtr. pistolbaner med automatisk duelanlæg, samt 10 stk. 50 mtr. baner hvor der skydes med riffel samt pistolskydningens kongedisciplin, 50 mtr. Fripistol. Derudover har vi et godt og veludstyret klubhus med bl.a. køkkenfaciliteter og toilet, samt en terrasse med en pragtfuld udsigt over Madesø.

I Hvidebæk Skytteforening har vi altid prioriteret det sociale samvær og sammenhold højt. Mange kopper kaffe bliver drukket efter hver klubaften, hvor medlemmerne hygger sig sammen. Mange kommer ikke kun for at skyde, men også for at være sammen med deres gode venner. Der hersker en god gammeldags foreningsånd i klubben hvad det angår.

De aktive sportsskytter i foreningen hjembringer mange gode resultater til foreningen. Ingen tvivl om at vi er en ambitiøs forening, der arbejder målrettet på at medlemmerne dygtiggør sig ved intens træning, og derved opøver de evner der gør at de hjembringer mange mesterskaber og placeringer til foreningen, det være sig lokalt på amtsplan, sjællandsmesterskaber, danmarksmesterskaber, nordiske mesterskaber, europamesterskaber, samt ikke mindst deltagelse ved de olympiske lege, hvor vores medlem Susanne Meyerhoff har deltaget 3. gang i de olympiske lege.

Har du efter læsningen af ovenstående lyst til at besøge os, så kontakt os endelig. Så kan du komme ganske uforbindende og prøve hvad det vil sige at gå til skydning. Børn og unge plejer at starte med at skyde 10 mtr.Luftriffel, og voksne kan prøve at skyde med Luft- eller Standardpistol.

Foreningen kan kontaktes på e-mail: info@hvidebaekskytteforening.dk